طب نادر

خانه اصلاح انحرافات زانو

 

 

 

اصلاح انحرافات زانو

 

 

در مورد اصلاح انحرافات زانو بیشتر بدانید: تغییر شکل ثابت خم شدن زانو می تواند به عنوان یک مشکل موذی و قابل توجه در علل مختلف، بیشتر در فلج مغزی ظاهر شود. مداخله جراحی سنتی شامل کپسولوتومی خلفی و استئوتومی سوپراکوندیلار فمور است که هر دو عوارض و خطرات مرتبط با آن را به همراه دارند. در بیمار نابالغ اسکلتی، رشد هدایت شده ممکن است برای اصلاح یا کاهش قابل ملاحظه تغییر شکل استفاده شود. ما در حال ارائه تجربیات اولیه خود شامل چهار آزمودنی هستیم که آنالیز راه رفتن ابزاری را قبل و بعد از رشد هدایت شده قدامی فمور دیستال (hemiepiphysiodesis) تکمیل کردند. تغییرات در راه رفتن و عملکرد ناشی از جراحی در هر فرد گزارش شده است. نتایج حاکی از بهبود دامنه حرکتی زانو و کاهش خمیدگی در زانو با بهبودهای ثانویه در مچ پا، لگن و لگن است. سه آزمودنی با سرعت راه رفتن در ابتدا آهسته با نشان دادن افزایش طول گام، در محدوده نرمال بهبود یافتند. اندازه گیری حرکت شناسی کلی راه رفتن بهبود را در همه اندام ها نشان داد. رشد هدایت شده قدامی (hemiepiphysiodesis) استخوان فمور دیستال منجر به تغییرات کمی مثبت در هر چهار بیمار شد، اگرچه درجه و نوع تغییرات در این سری کوچک متغیر بود. با تشویق این یافته‌ها، ما اکنون رشد هدایت‌شده را به استئوتومی سوپراکوندیلار اکستنشن برای بیمار نابالغ اسکلتی با تغییر شکل فلکشن ثابت زانو ترجیح می‌دهیم.(اصلاح انحرافات زانو)

تغییر شکل خمش ثابت زانو (FKFD) می تواند به عنوان یک مشکل موذی و مهم در علل مختلف مانند CP، آرتروگریپوز و میلومننگوسل ظاهر شود، با CP نسبتاً شایع تر است. مدیریت محافظه کارانه شامل فیزیوتراپی و بریس، اغلب همراه با باکلوفن یا عصب کشی شیمیایی انتخابی و موقت عضلات با استفاده از سم بوتولینوم یا فنل ممکن است برای رسیدگی به تظاهرات خفیف تر تجویز شود.

جهت مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

تماس با ما کلیک کنید

با این حال، پیشرفت طبیعی آسیب از اسپاستیسیته عضلانی به انقباض و در نهایت تغییر شکل استخوانی است. اسپاستیسیته همزمان عضلاتی که در سراسر مفاصل عمل می کنند و ایجاد ناهنجاری های اسکلتی عضلانی راه رفتن را پر زحمت تر و انرژی گیرتر می کند.

گزینه های جراحی پس از شکست مدیریت محافظه کارانه شامل روش های چند سطحی بافت نرم و استخوان، انحراف قاب دوقطبی، استئوتومی فوق کندیلار، همی اپی فیزیودز دیستال فمور قدامی یا رشد هدایت شده است. اثر استئوتومی اکستنشن سوپراکوندیلار با سرعت حدود 1 درجه در ماه با رشد سریع خنثی می شود. عود نیز به دنبال حواس پرتی فریم گزارش شده است.