طب نادر

خانه اصلاح انحرافات پای آمپوته

 

 

اصلاح انحرافات پای آمپوته

 

 

راه رفتن اصطلاحی است که برای توصیف الگوی راه رفتن استفاده می شود. از “راه رفتن عادی” برای تعریف الگویی استفاده می شود که از عموم مردم در بسیاری از متغیرها از جمله سن و جنس تعمیم داده شده است

یک چرخه کامل راه رفتن از تماس اولیه یک اندام شروع می شود و در تماس اولیه مکرر همان اندام به پایان می رسد و تمام مراحل راه رفتن را انجام می دهد. این چرخه کامل را می توان به عنوان یک گام توصیف کرد. گاهی اوقات یک مرحله به اشتباه برای توصیف این چرخه استفاده می شود. با این حال، یک مرحله متفاوت است. آن را به عنوان فاصله ضربه پاشنه از یک پا تا ضربه پاشنه پای مقابل توصیف می‌کنند

در راه رفتن انسان قدم و قدم بردارید

فاز ایستادن – زمان تماس پا با زمین، پذیرش وزن و ایستادن تک پا، که 60٪ از چرخه را تشکیل می دهد

مرحله نوسان – دوره زمانی که اندام از روی زمین بلند می شود، پیشرفت اندام. این 40 درصد

چرخه را تشکیل می دهد

به منظور توصیف عناصر راه رفتن، چرخه را می توان بیشتر به 8 عامل فرعی تقسیم کرد

تماس اولیه

در حال بارگذاری پاسخ

میانه

جایگاه ترمینال

پیش چرخاندن

نوسان اولیه

وسط بال

نوسان ترمینال

تماس اولیه

همچنین به عنوان ضربه پاشنه شناخته می شود. این اولین لحظه تماس پا با زمین است. لگن تقریباً تا 30 درجه خمیده می شود، زانو بین 0-5 درجه کشیده می شود و مچ پا به حالت خنثی خم می شود و تقریباً با زاویه 25 درجه با زمین تماس پیدا می کند. این مرحله اول حمایت از دو اندام است. هدف از تماس اولیه تثبیت اندام به منظور آماده سازی برای انجام انتقال قریب الوقوع وزن بدن به جلو است.

پا از طریق پرونیشن روی زمین صاف می شود. مفصل ران شروع به کشیده شدن می کند و بدن را به سمت جلو و روی پا می راند و از پاشنه به عنوان “راکر” استفاده می کند. سپس زانو خم می شود تا امکان جذب شوک فراهم شود. هدف از این مرحله جذب ضربه، پایداری تحمل وزن و حفظ پیشرفت است.

موضع میانی

این نیمه اول حمایت تک اندام است. وزن به طور کامل روی پای نگهدارنده از طریق دورسی فلکشن مچ پا قرار می گیرد، در حالی که باسن و زانو کشیده می شوند، زیرا پای دیگر از روی زمین بلند می شود. وزن بدن به طور کامل روی یک پا پشتیبانی می شود.

جایگاه ترمینال

این نیمه دوم پشتیبانی تک پا است. با بلند شدن پای دیگر از روی زمین شروع می شود. پاشنه اندام بارگذاری شده از روی زمین بلند می شود و وزن بدن از جلوی پا به سمت جلو حرکت می کند، زیرا باسن در کشش افزایش می یابد. زانو به طور کامل باز می شود و دوباره شروع به خم شدن می کند. این مرحله زمانی تکمیل می شود که اندام بدون بار با کف تماس پیدا کند.

قبل از چرخش

همچنین به عنوان “پا کردن پا” شناخته می شود و مرحله نهایی موضع گیری است. اندام دیگر اکنون فاز جدیدی را آغاز کرده و در مرحله تماس اولیه است. اندام به سرعت با یک فشار رو به جلو برای انتقال وزن به اندام مقابل بارگذاری می شود. زانو خم می شود و با خروج انگشت از زمین، مچ پا خم می شود.

نوسان اولیه

پا با خم شدن مفصل ران و زانو از روی زمین بلند می شود، زیرا مچ پا شروع به خم شدن دورسی می کند. پای دیگر در فاز میانی خواهد بود. هنگامی که اندام تخلیه با پا در فاز ایستاده همسطح باشد، مرحله نوسان اولیه کامل می شود.

نوسان میانی

هنگامی که زانو شروع به کشیده شدن می کند، اندام از طریق خم شدن باسن به سمت جلو از بدن حرکت می کند. پا از زمین خالی است.

نوسان ترمینال

همچنین به عنوان تاب دیرهنگام شناخته می شود، زانو به طور کامل کشیده می شود و با آماده شدن پا برای تماس با زمین، مچ پا خنثی می شود.